Jump to content

Lowfyr

Administrator
  • Content count

    34
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Lowfyr last won the day on August 13

Lowfyr had the most liked content!

Community Reputation

16 Good

3 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lowfyr

    Pepperbox

    One of our favorite weapons which we've implemented so far: The Pepperbox
  2. Lowfyr

    Fortschrittsbericht #1

    Liebe Community, wir dachten uns, das es eine gute Idee wäre eine kleine Zusammenfassung unserer Fortschritte zu schreiben, so das ihr einen kleinen Einblick darüber bekommt, an was wir gerade arbeiten. Engine: Wir haben unseren ersten Prototyp auf Unity's 2017.4 LTS (Long Term Stability) Version aktualisiert, welche wir auch für unsere erste Release nutzen werden. Diese Version erhält weiterhin wichtige Bugfixes, ohne die Abwärtskompatibilität zu gefährden, auch hat sich diese Version bei unseren bisherigen Tests als am stabilsten erwiesen. Spielwelt: Es wurden gute Fortschritte gemacht und einige wichtige Prozesse verbessert. Netzwerk: Alle vom Spieler durchgeführten Bewegungen werden nun von der Serverinstanz geprüft (Authoritative Movement), wodurch Teleport und No-Clip Hacks deutlich erschwert werden. Netzwerk: Interpolation wurde hinzugefügt. Netzwerk: Extrapolation wurde hinzugefügt. Netzwerk: An dem Verzögerungsausgleich bei hohen Latenzen (Lag Compensation) wird derzeit noch gearbeitet. Kampf: Die Schadensreduktion bei Schüssen über weitere Entfernungen wird nun korrekt berechnet. Charakter: Das Character Controller handling an Steigungen wurde verbessert. Charakter: Das Aktivieren/Deaktivieren von Waffen wurde optimiert. Animationen: Unser Arbeitsablauf zum Verbessern des Retargeting von Animationen (primär Motion Captured Animationen) wurde verbessert. Waffen: 1866 Yellowboy Rifle hinzugefügt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/979384778855247873). Waffen: 1861 Navy Conversion Revolver hinzugefügt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/979747245422776320). Waffen: 1860 Double Barrel Shotgun hinzugefügt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/980102521426497536). Waffen: 1874 Sharps Rifle hinzugefügt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/981503473819713538). Waffen: Tomahawk hinzugefügt. Der Nahkampf benötigt jedoch noch weitere Verbesserungen (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/983724748076208128). Waffen: 1858 New Model Army Revolver hinzugefügt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/988703525369733120). Waffen: Sticky bomb hinzugefügt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/992008560912601088). Shader: Unterschiedliche Post-Processing Stack Verbesserungen. Shader: Neue Ambient Occlusion Modis hinzugefügt (MSVO und SAO). Shader: Unser Character Skin Shader ist fast fertig (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/980909856361275392). Shader: Wir haben einen Motion Blur Shader implementiert, welcher auf dem sich bewegenden Objekt basiert, anstatt auf der Kamera des Spielers (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/984723884367892480). Shader: Die volumetrische Beleuchtung wurde verbessert. UI: Es wurden gute Fortschritte bezüglich dem UI gemacht. Noch können wir euch nichts davon zeigen, jedoch hatten wir ein Mockup veröffentlicht, welches vor ein paar Monaten erstellt wurde (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/981153951218270209). Umgebung: Unser Grass Shader, welcher physikalisch korrekte Beleuchtung (PBR) unterstützt, wurde fertiggestellt. (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/981917793812697090). Umgebung: Unser Grass Shader reagiert nun auch auf Kollisionen (Touch Bending) (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/983345950042345473). Umgebung: Mesh Blending wurde hinzugefügt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/982299162569035777). Umgebung: Neue Canyon-Wände (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/993926569491140609). Dekoration: Wir arbeiten weiterhin an neuen Dekorelementen (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/982702739250733056, https://twitter.com/DeadMansCountry/status/984137263062937611, https://twitter.com/DeadMansCountry/status/990934430691790848). Platzierungen: Ein neues Feature wurde hinzugefügt, welches jegliche Art von Vegetation bei Kontakt von dynamischen Platzierungen entfernt (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/985960044469587970). Ausrüstung: Tribal Mask hinzugefügt (Kopfgegenstand, https://twitter.com/DeadMansCountry/status/987298912259248128). Partikel: Wir haben unsere Partikel unter spezifischen Beleuchtungsumgebungen verbessert (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/989497266582052865). Partikel: Es wurde an dem Mündungsfeuer für Revolver gearbeitet (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/995994191510605825). Landwirtschaft: Wir haben gute Fortschritte bei unserem Landwirtschafts System gemacht, der Wachstumsfortschritt der Pflanzen ist nun komplett mit Server synchronisiert und benötigt so gut wie keine Performance (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/997478138169970688). Umgebung: Unser Algorithmus zum spawnen von Erz wurde optimiert (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/999247022539583488). API: Ein Device Token wurde hinzugefügt, welches später als Parameter zur Identifikation von Account-Hacks genutzt wird. Forum: Ein neues News & Announcements Modul wurde hinzugefügt (welches du gerade betrachtest!). Bitte beachtet, dass die Liste keine spezielle Anordnung hat und auch keine Fehlerbehebungen beinhaltet, letztere werden bei dem Start unserer Alpha auf einer separaten Release-/Changelog Seite gelistet.
  3. Lowfyr

    Progress Report #1

    Dear Community, we thought it's a good idea to release a little sum-up of what we've worked on the last few weeks, the list also includes 'behind the scenes' stuff which we haven't covered on our site yet, hopefully this gives you guys a good update on our progress. Engine: Our first prototype has been updated to Unity's 2017.4 LTS (Long Term Stability), which we plan to use for our first release. This version is guaranteed to receive bugfixes without major changes which could break backward compatibility. This version has also been the most stable one for us so far. Terrain: Progress is looking good, we also had some major workflow improvements. Networking: All player movements are now double-checked by the server instance (authoritative movement) to address teleport- and no-clip hacks. Networking: Interpolation added. Networking: Dead reckoning added. Networking: Lag compensation is still being worked on. Combat: Damage drop off for range weapons is now properly calculated. Character: Improved character controller handling on slopes. Character: Weapon handling has been optimized when activating/deactivating them. Animations: Workflow improved for animation retargeting (especially for motion captured ones). Weapons: 1866 Yellowboy Rifle added (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/979384778855247873). Weapons: 1861 Navy Conversion Revolver added (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/979747245422776320). Weapons: 1860 Double Barrel Shotgun added (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/980102521426497536). Weapons: 1874 Sharps Rifle added (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/981503473819713538). Weapons: Tomahawk added, melee combat still needs some love though (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/983724748076208128). Weapons: 1858 New Model Army Revolver added (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/988703525369733120). Weapons: Sticky bomb added (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/992008560912601088). Shader: Various post-processing stack improvements. Shader: New ambient occlusion modes added (MSVO and SAO). Shader: Our character skin shader is almost finished (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/980909856361275392). Shader: We've implemented a motion blur shader which relies on the moving object instead of the player's camera (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/984723884367892480 ). Shader: Volumetric lighting improved. UI: There is some good progress on our UI, nothing to show yet, but we posted an early mockup from some months ago (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/981153951218270209). Environment: We finished our grass shader with physically based shading support (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/981917793812697090). Environment: Our grass shader also supports touch bending now (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/983345950042345473). Environment: Mesh blending has been added (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/982299162569035777). Environment: New canyon walls (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/993926569491140609). Props: We continuously working on adding new props (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/982702739250733056, https://twitter.com/DeadMansCountry/status/984137263062937611, https://twitter.com/DeadMansCountry/status/990934430691790848). Placements: A new feature has been added which removes all kind of foliage for dynamic placements. (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/985960044469587970). Equipment: Tribal mask added (head item, https://twitter.com/DeadMansCountry/status/987298912259248128). Particles: We improved our particles in regards to lighting (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/989497266582052865). Particles: Worked on our revolver muzzle flash (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/995994191510605825). Farming: We made great progress on our crop/tree grow system, which is also fully server-synced and runs with almost no performance cost (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/997478138169970688). Environment: Our ore spawning algorithm got some love (https://twitter.com/DeadMansCountry/status/999247022539583488). API: A device token has been added, which will later be used as a parameter to identify account hacks. Forum: News & Announcements module added (you are here!). Please note that the list is in no particular order and doesn't include bugfixes, the later will be listed with the start of the alpha on a separate release-/changelog page.
  4. Lowfyr

    Still HYPED!!

    Happy to hear that. We had some good progress in the last few weeks, especially with the networking and terrain. Can't wait to share more details!
  5. Lowfyr

    Seltenheitsstufen

    Seltenheitsstufen definieren wir als Gegenstandsqualität, welche sich aus den individuellen Eigenschaften des jeweiligen Gegenstands ergibt. Demnach gilt, je mehr und höherwertige Eigenschaften ein Gegenstand hat, umso höher ist die Qualität. Folgende Typen haben wir momentan definiert: Common, Uncommon, Rare, Epic, Legendary
  6. Lowfyr

    Gallows

  7. Lowfyr

    Musical Instruments

    Changed Status to Under Review
  8. Lowfyr

    Building System

    I agree it'll not be an easy job, but the alternative would be a very limited building area and/or pre-defined building slots, both wouldn't fit in our concept. Some of the bugs/exploits you mentioned can be fixed by adding a minimum distance radius to each object (except walls), which is something we're currently working on. As for walls, we could allow the AI to climb/jump over/destroy them depending on the size/strength of the controlled entity.
  9. Lowfyr

    the currencies

    The dollar is the main currency in Dead Man's Country, but there are some NPC's which require special items in order to trade with them. Players will probably prefer water over hard cash because of its limitation. Yes, players will be able to trade through a traditional trade-window.
  10. Lowfyr

    Pegi Freigabe von Dead Man's Country

    Aktuell haben wir noch kein Rating, jedoch ist eine Altersfreigabe von 16 Jahren angepeilt.
  11. Lowfyr

    Character Skin Shader

    Here's a close-up of our skin shader.
  12. Lowfyr

    1860 Double Barrel Shotgun

    You don't want to stand in front of this bastard!
  13. Lowfyr

    Yellowboy

    Oh boy! Yellowboy!
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.